Menu Sluiten

Aanmelden rechtstreeks

Voedselpakketten zijn bedoeld als noodhulp, voor u als u korte of langere tijd financieel echt niet rond kunt komen.

Naast de aanmeldingen via hulpverleningsinstanties, kunt u zich ook rechtstreeks aanmelden bij de Voedselbank Stad Groningen. Bij rechtstreekse aanmeldingen wordt gestreefd om de aanvrager toepasselijke hulp te bieden zodat een oplossing voor de noodsituatie kan worden gezocht.

Om te bepalen of wij u een voedselpakket kunnen geven, willen wij van u weten hoeveel u maandelijks overhoudt voor eten en kleding. Dus nádat de vaste lasten zoals huur, gas, water, licht, verzekeringen en dergelijke betaald zijn.

In de tabel hieronder ziet u de normbedragen. U kunt ook het rekenvoorbeeld invullen. Indien u via de rekenhulp net boven de norm valt, vul dan toch het aanvraag formulier in, misschien heeft u uitgaven vergeten en kunnen wij eventueel u nog verder advies geven.

De norm vanaf 1-1-2021
Basis per huishouden: 135 euro per maand
+ persoon: 95 euro per maand

Alleenstaande
met aantal kinderen
NormEchtpaar
met aantal kinderen
Norm
02300325
13251420
24202515
35153610
enz.enz. enz. enz.












Pakket aanvragen

Stappenplan pakket aanvragen

  • U moet u eerst aanmelden via het aanvraag formulier op onze website
  • We maken dan met u een afspraak voor een intakegesprek
  • De Voedselbank neemt een beslissing of u in aanmerking komt voor hulp
  • Voldoet u aan alle eisen? U krijgt wekelijks een voedselpakket
  • Na een half jaar bekijken we opnieuw of u nog aan alle eisen voldoet

Wilt u weten of u gebruik kunt maken van de Voedselbank?
Vul dan onderstaand aanvraag formulier in. Na uw aanmelding krijgt u een email bevestiging en wordt er z.s.m. contact met u opgenomen voor een intakegesprek.

Denkt u hier alvast aan! Om tijd te besparen is het goed om direct alle benodigde informatie mee te nemen naar het intakegesprek, zodat de aanmelding zo spoedig mogelijk verloopt. Om de aanvraag te kunnen beoordelen hebben wij financiële gegevens van u nodig zoals:

  • Inkomen
    Loon en/of uitkering, huurtoeslag, kind gebonden budget, zorgtoeslag, voorlopige teruggave belastingdienst, heffingskortingen
  • Uitgaven
    Huur/hypotheek, gas, electra, water, telefoon en kabel (tv), verzekeringspremies (ziektekosten, WA en inboedel), eventuele aflossingen en schulden

MEE TE NEMEN DOCUMENTEN
Om deze gegevens te herleiden, vragen we aan de cliënten om de volgende documenten mee te nemen.
Inloggegevens meenemen mag ook: documenten kunnen dan bij ons worden geprint.
Het gaat om:

  • De laatste loonstrook of het laatste uitkeringsoverzicht
  • Bankafschriften van de laatste drie maanden
  • Polis van de ziektekostenverzekering
  • Als er schulden zijn, een overzicht hiervan en wat er momenteel wordt afgelost.
  • Als er een bewindvoerder is, afschriften van de beheerrekening en een budgetplan
  • Eventuele relevante brieven van de belastingdienst en/of andere instanties waar regelingen lopen.

Wil je eerst meer weten of komt u er niet helemaal uit? U kunt ons natuurlijk bereiken via het
telefoonnummer 050-3117936 of via email. Of u kunt terecht bij een WIJ-Team dichtbij u in de buurt.

Als u via een Maatschappelijke Organisatie een pas heeft bij de Voedselbank kunt u niet verlengen via het rechtstreekse aanmeldteam.