Menu Sluiten

Zelf aanmelden

Hoe verloopt de aanmelding?

  • Via het aanvraagformulier hieronder meldt u zich aan.
  • We maken dan met u een afspraak voor een aanmeldgesprek.
  • De Voedselbank neemt een beslissing of u in aanmerking komt voor hulp
  • Voldoet u aan de criteria? U krijgt wekelijks een voedselpakket.
  • Na een half jaar maken we een nieuwe afspraak om te bespreken of uw situatie inmiddels veranderd is.

Wilt u weten of u gebruik kunt maken van de Voedselbank?

Vul dan onderstaand aanvraagformulier in. Na uw aanmelding krijgt u een email bevestiging en wordt er z.s.m. contact met u opgenomen voor een intakegesprek.
Wilt u eerst meer weten of komt u er niet helemaal uit? U kunt ons natuurlijk bereiken via het telefoonnummer 050-3117936 of via klantaanmeldingen@voedselbank-groningen.nl.

Mee te nemen documenten

Om tijd te besparen is het goed om direct alle benodigde informatie mee te nemen, zodat de aanmelding zo spoedig mogelijk verloopt. Het gaat om:

  • De laatste loonstrook of het laatste uitkeringsoverzicht
  • Bankafschriften van de laatste twee maanden
  • Polis van de ziektekostenverzekering
  • Als er schulden zijn, een overzicht hiervan én wat u momenteel aflost
  • Als er een bewindvoerder is, afschriften van de beheerrekening en een budgetplan
  • Brieven van de belastingdienst en/of andere instanties waar u regelingen heeft lopen

Heeft u geen papieren documenten?

Als u voor een gesprek naar de Voedselbank komt, neem dan uw inloggegevens van uw bank(en) mee. U kunt inloggen op één van onze computers en de documenten bij ons printen. Zonder inzage in de financiële gegevens kunnen we u niet aannemen als klant.
Als u uw financiële gegevens nog niet op orde heeft, dan kunt u voor de eerste maand wel meteen een pasje krijgen om wekelijks uw boodschappen te halen, zodat u de tijd heeft om uw gegevens aan te leveren.

Wat gebeurt er als u geen recht heeft op een voedselpakket?

Als je financieel heel krap zit, ben je vaak alleen bezig met overleven en heb je geen idee wat je moet doen om weer uit de problemen te komen. Vaak is dat ook heel ingewikkeld. Ons aanmeldteam kent de juiste instanties en kan u de weg wijzen. Ook als u geen recht hebt op een voedselpakket kan het toch fijn zijn om eens met iemand te praten die advies kan geven. Maak daarvoor wel eerst een afspraak, door te bellen (050-3117936) of via het aanvraagformulier.