Menu Sluiten

Klachten

Heeft u een klacht?

Wij werken net als een ‘gewoon’ bedrijf en we doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kunnen er situaties ontstaan waar u niet tevreden over bent. Wanneer u een klacht heeft, gaan we graag met u in gesprek om de oorzaak van uw onvrede weg te nemen. Wij kunnen onze dienstverlening dan verbeteren. Met die reden hebben we een klachtenregeling voor klanten, hulpverleners en leveranciers.

  • U kunt uw klacht het beste eerst bespreken met de betrokken vrijwilliger of de bedrijfsleider. Een open en eerlijk gesprek lost veel op. Vaak lukt het om in goed overleg tot een oplossing te komen.
  • Lukt het niet op deze wijze de klacht op te lossen of wilt U het zo niet oplossen, dien dan uw klacht schriftelijk in bij de secretaris van het bestuur via klachten@voedselbank-groningen.nl . Het bestuur zal z.s.m., doch uiterlijk een week na het indienen van de klacht, laten weten wie de klacht behandelt. Uiterlijk zes weken na ontvangst van de klacht volgt een uitspraak door het bestuur over de bij hen ingediende klacht.
  • Betreft het een klacht die de hele organisatie aangaat dan kunt u contact op nemen met Voedselbanken Nederland. Die zal binnen een week contact met U opnemen. Daar wordt dan verder de landelijke klachtenprocedure (vermeld op de website) gevolgd.

De inhoud van onze pakketten wisselt dagelijks. We doen ons uiterste best om dit pakket zo gevarieerd en goed mogelijk te laten zijn, maar je kunt er niet van uitgaan dat het altijd voldoende is. Hebt u desondanks problemen met de kwaliteit van een product, de inhoud van een voedselpakket, de werkwijze van de voedselbank of met één van onze vrijwilligers? U kunt uw klacht het beste eerst bespreken met de betrokken vrijwilliger of de bedrijfsleider. En open en eerlijk gesprek lost veel op. Vaak lukt het om in goed overleg tot een oplossing te komen. Als het niet lukt om op deze manier tot een oplossing te komen kunt U ook een klacht indienen door een mail te sturen aan klachten@voedselbank-groningen.nl. Wij nemen elke klacht serieus!
Uw klacht wordt geregistreerd en wij proberen u binnen 5 werkdagen te laten weten wie de klacht behandelt.

Omschrijf uw klacht zo duidelijk mogelijk en vermeld:

  • Uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres
  • Datum en plaats van de gebeurtenis waarover u een klacht heeft
  • Eventueel de naam van de vrijwilliger
  • Korte beschrijving van de gebeurtenis
  • En als het een product betreft:
    • Naam en de datum van ontvangst van het product waarover u een klacht heeft
    • De T.H.T. (houdbaarheidsdatum) en (productie)code die op de verpakking staat
    • Indien mogelijk, een foto van het product (waarop de klacht zichtbaar is) en de verpakking.